UA EN

ІСТОРІЯ СУЧАСНОСТІ. 1990 -ТІ


Тетяна та Борис Гриньови (Харків-Київ) про колекцію, колекціонування та виставку у  «Київській картинній галереї».

Національний музей «Київська картинна галерея» представляє виставку, присвячену художній практиці 1990-х років, яка є першою частиною музейного проекту «Історія сучасності».
П’ятдесят творів живопису, графіки, скульптури, фото з приватних колекцій киян надають уявлення про нові світоглядні орієнтири, пластичні тенденції, художні стратегії, соціокультурний вектор, що їх застосовували українські митці в перше пострадянське десятиріччя.
Експонати багато в чому кореспондують із нещодавно виданою О. Петровою книгою «Мистецький Київ 1990-х. Реконструкція», що є публіцистичною хронікою мистецького процесу в Києві в часи здобуття Україною незалежності та в її перше десятиріччя. Виставка унаочнює процес вільного та вкрай індивідуального самовияву різних за віком та естетичними уподобаннями художників, інтенсивного діалогу та стрімкого опанування ними творчих принципів модернізму та постмодернізму.
Серед авторів, представлених на виставці – О.Дубовик, Г.Неледва, Ф.Тетянич, В.Рижих, Т.Сільваші, А.Криволап, В.Сидоренко, О. та С. Животкови, М.Вайсберг, О.Сухоліт, О.Голосій, О.Тістол та ін.
Експозицію доповнено численними фото-, відео- та архівними матеріалами, багато з яких вперше виведені на широкий загал.

«Зараз, коли Хронос вже готовий жадібно проковтнути першу чверть ХХІ століття, коли Міленіум з його очікуваннями та гіркотою подій теж став хронологічним спогадом та архівом, художнє життя 1990‐х років вже є об’єктивною історією. Вона потребує систематизації, вивчення та архівації.
Для тих, хто починав свій шлях на межі 1980–1990‐х та досі не зійшов зі сцени, вулканічне десятиліття дихає ще не застиглою магмою сподівань, надзусиль, перемог та поразок. Покоління 1990‐х на початку ХХІ століття балансує на гойдалці між вчора та сьогодні. Але це «вчора» — вже історія, і вона заслуговує на власне відображення в люстрі часу».
За книгою О. Петрової «Мистецький Київ 1990-х. Реконструкція»

Куратор виставки: Stanisław Skoryk

МІТЄЦ предоставляет авторам текстов и героям сюжетов свободную площадку для высказываний, но оставляет за собой право не разделять их взгляды.